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The communications and institutional relations department

ANFR communications cover external and internal aspects: 

  • Obviously, internal communications concern all ANFR agents whereas external communications currently essentially cover the general public and journalists. Successful internal communication can be assessed by the knowledge each employee has of the economic and social stakes that interact with the ANFR's activities and which, in fact, condition the changes in their work.  
  •  Successful external communication is measured not only by the number and importance of opinion relays that communicate ANFR messages, but also by the correct understanding of the arguments the Agency puts forward.

 

 

External communications

 External communications cover two sectors:

  1. institutions: the description of the Agency's organisation and the analysis of its results;
  2.  “products”. The activities that involve relations with the general public result in a higher number of informative actions: exposure measurements, licences and call signs (maritime and radio amateurs), television viewer complaints, market watch and the management of independent networks.

Drawing up relevant messages is only half of the communications work: more suitable media must be created to facilitate the understanding of the messages and maintain a network that reliably relays the information.

  1.  Communication media management. Their evolution has followed the same trend as in other public services with the almost total disappearance of “paper” publications and trade shows replaced by the anfr.fr web site and its internet user question management module, amongst others. These must be managed on a daily basis to guarantee they are in working order and compliant with quickly changing IT state of the art.
  2. Maintaining an opinion relay network. In order to have influence with the press (amongst others), the Communication mission has two tools: a database of journalist contact details and a specific subscription to a press article database.

 

Internal communication

Internal communication has two purposes:

  1. it must be an interface with and an advisor to senior management: employees in charge of internal communications are not there to draw up and represent all internal messages - they must nevertheless make sure that all agents have correctly understood them and propose solutions to remedy malfunctions - typically communications problems are rare within a single department, they are more usual between departments or services that do not share the same “culture” (administrative and technical departments for example);
  2. guarantee senior management communications.   

 

Similarly to external communications, internal communications must have communications media that are state of the art and must actively maintain distribution lists.

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Comment connaître l’exposition aux ondes dans son lieu d'habitation ? Que permettra le projet ambitieux de l’ANFR de simulation de l’exposition sur la France entière ? Les réponses dans le #podcast de l'ANFR avec @Conso_INC https://t.co/p4wMcWi2HR

Pour permettre au public de mieux connaître son exposition aux ondes, l'@ANFR prévoit, en lien étroit avec @Ecologie_Gouv, de réaliser une simulation de l'exposition "France entière". + d’infos sur ce projet grâce à cette interview croisée ⤵️ https://t.co/oP5zGnWd5O

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Les missions de l'ANFR ne se limitent pas à la terre ferme. L’@anfr contrôle aussi des équipements radio de nombreux navires français et étrangers.
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📻 Dès le 12 octobre, le nombre de radios disponibles en numérique #DABplus augmente significativement sur les 2000 km de routes et d'autoroutes qui relient #Paris-#Lyon-#Marseille. Sans oublier le déploiement du DAB+ dans les villes de @Dijon, @Avignon et @VilleDeToulon ! https://t.co/0hA5txvp0L

L‘ANFR a installé des capteurs de mesures de l'exposition aux ondes dans plrs grandes villes de 🇫🇷 pour surveiller l’évolution de l’exposition du public aux ondes avec l’arrivée de la #5G. Comment fonctionnent ces capteurs ? Où trouver toutes les données ? https://t.co/62FMAmX2nK https://t.co/qlrgAhUkU6

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Panne de surf en Polynésie française ! Que se passe t'il lorsque la 4G ne passe plus sur le front de mer de Papeete et qu'il n'est plus possible de surfer sur internet avec son 📱? L' @anfr s’est penchée sur cette affaire insolite ... ⤵️
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Des experts de l’@anfr sont intervenus hier soir lors de la visioconférence « la 5G et les nouveaux usages du numérique » organisée par la @villedestbrieuc, pour donner des informations sur la technologie 5G, l’état du déploiement et les contrôles réalisés par l’ANFR. ⤵️ https://t.co/69Ih4JTB8G

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Eric Fournier, directeur de la planification du spectre et des affaires internationales à l’@anfr, intervient ce matin à la conférence « Connecting tommorrow – 5G, broadband and beyond » pour parler de 5G et d'une utilisation + efficace du spectre.
https://t.co/2aggLKJAzv https://t.co/lM7zWg9IG6

Accueil d’une délégation de haut niveau de l’@Artp_Senegal le 6 octobre en vue d’aborder les missions @ANFR, la planification des bandes #5G, l’exposition du public, les sites et servitudes radioélectriques, les licences radio maritimes et le service radioamateur. https://t.co/DcoAE8lGnd

[#ObservatoireANFR] 📱📊
Le bilan des sites #4G mis en service en métropole au 1er octobre :
@orange (26 915 sites, +216 en septembre)
@SFR (22 488 sites, +80)
@bouyguestelecom (22 171 sites, +110)
@free (20 710 sites, +176)

https://t.co/IjoeqV9Ge1 https://t.co/d59CtmcFxS

[#ObservatoireANFR] 📱📊
Au 1er octobre, 57 754 sites #4G sont autorisés par l' @anfr en France : découvrez l’étude complète sur l’évolution déploiement des réseaux #mobiles en métropole et Outre-Mer.
https://t.co/hbmVDGmk6U https://t.co/Ck8KDtsD4c

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